خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت شهر صنعتی البرز از تحقق حدود ۲ برابری بودجه شرکت شهر صنعتی البرز طی سال ۱۴٠۲ خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۴۵۵۵
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶

قزوین_ کریم کریمی در گفت‌وگو با بسیج، با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی یک سال گذشته در شرکت شهر صنعتی البرز، اظهار کرد: بودجه سال گذشته شرکت، ۹۰ میلیارد تومان بود و بودجه سال ۱۴٠۲ پس از بررسی های صورت گرفته در کمیسیون حسابرسی و هیات مدیره، به رقم ۱۶۷ میلیارد تومان افزایش یافت و با رشد ۲ برابری همراه شد.

وی با ذکر اینکه بودجه شرکت شهر صنعتی البرز در ادوار گذشته بیشتر با فروش زمین بسته می‌شد، ادامه داد: با توجه به اینکه اعتقادی به از جیب خوردن نداشتم و معتقدیم باید با کسب درآمد و مدیریت هزینه به اهداف تعیین شده مجموعه برسیم، افزود: با تلاش های صورت گرفته، امسال بودجه شرکت بیش از رقم مصوب، محقق شد و به ۲۰۰ میلیارد تومان رسید و حدود ۸۰ میلیارد تومان حاشیه سود داشت.

مدیرعامل شرکت شهر صنعتی البرز اضافه کرد: از سود حاصل، حدود ۳۰ میلیارد تومان به خریداری ماشین آلات شامل دو دستگاه کمپرسی ۱۹ تنی، دو دستگاه ماشین آتش نشانی، سه دستگاه مزدای دو کابین و یک دستگاه بیل مکانیکی، اختصاص داده شد.

کریمی علت افزایش حاشیه سود شرکت شهر صنعتی البرز را جلوگیری از برون سپاری امور ذکر کرد و گفت: تصفیه خانه شرکت شهر صنعتی البرز دارای ۲۴ استخر و لجن خشک کن است که بابت تخلیه هر کدام، به پیمانکار ۳۰۰ میلیون پرداخت می‌شد که هزینه مجموع آن حدود ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و سالانه ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌شد و برای جابه‌جایی لجن هم به راننده هر ماشین کمپرسی هزینه پرداخت می‌شد که با خرید بیل مکانیکی به قیمت ۷.۵ میلیارد تومان و استخدام راننده، تخلیه استخرها بصورت مرتب هر روز انجام می‌شود و از این طریق بیش از ۲۲ میلیارد تومان به نفع شرکت می‌شود.

وی ادامه داد: بازیگاه کودک شهر صنعتی البرز با ۶ هزار مترمربع وسعت که شامل ۱۵۰۰ متر سوله، ۱۴۰ مترمربع سرایداری و دو باب مغازه ۶۰ مترمربع بود، مدت ۱٠ سال در اختیار پیمانکاری قرار داشت که موظف بود سالانه درصدی از فروش و سود خود را به حساب شرکت شهر صنعتی البرز واریز کند که به اذعان مدیر مالی ما در این مدت، مجموعا ۱۰۰ میلیون تومان هم به شرکت پرداخت نکرده بود که بر این اساس پیمانکار را خلع ید کردیم.

این مسوول اذعان کرد: پس از طی روند قانونی، بازیگاه به مجموعه جدیدی واگذار شد و در حال حاضر، شرکت شهر صنعتی البرز از محل اجاره آن مبلغ ۱۹۳ میلیون تومان در ماه درآمد کسب می کند.

مدیرعامل شرکت شهر صنعتی البرز با اشاره به تدابیر شرکت جهت ساخت سوله و آماده‌سازی آن تا پایان امسال و قابلیت واگذاری به صنعتکاران می‌شود وی بیان کرد: پیگیر ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شرکت هستیم تا علاوه بر پرداخت حقوق، بتوانیم خدمات رسانی بهتری را ارائه دهیم.

کریمی از بهسازی و آسفالت معابر با قدمت بالای ۳٠ سال شهر صنعتی البرز طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: برای همکاری با شرکت‌های مستقر در شرکت و خدمات رسانی به آنها طی رایزنی با معاون اقتصادی استاندار قزوین، مدیرکل امور اقتصادی و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و فرمانداری شهرستان البرز، موضوع مهم معافیت مالی پیگیری و مصوبه آن اخذ شد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس شرکت‌های مستقر در شهر صنعتی البرز از پنج تا هفت سال می‌توانند از معافیت مالیاتی بهره‌مند شوند. 

مدیرعامل شرکت شهر صنعتی البرز عنوان کرد: همچنین برای توسعه شرکت‌ها و بروزرسانی و افزایش ظرفیت شرکت های تولیدی، خروج از رکود مجموعه ها و ارزش منطقه‌ای اعلامی از سوی اداره کل اقتصاد و دارایی، هزینه محاسبه عوارض و هزینه جواز ساخت را به ۵۰ درصد کاهش دادیم که سبب رونق و راه‌اندازی بسیاری از شرکت‌های تعطیل شده است‌.

ارسال نظرات
پر بیننده ها